مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی؛ با برنامه ریزی برای گازرسانی به 133 واحد صنعتی در سال جاری در کردستان جهش تولید محقق می گردد
شانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان های عضو کارگروه شامل استانداری ، جهادکشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، احمد فعله گری در مورد  اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، اظهار داشت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای جامعه بسیار مهم است که با محقق شدن اهداف گاز رسانی به صنایع می توان شاخص های زیست محیطی را ارتقاء بخشید.

 ‎ وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت : با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 386   صنعت جزء و عمده ، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه CNG  گازرسانی صورت گرفته است .

وی خاطر نشان کرد : در 3 سال گذشته  1 هزار و 113 واحد صنعتی که مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می کردند، شناسایی شده که در مجموع سالانه مصرف کننده 48میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند .

فعله گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 540 واحد صنعتی است که با اجرای 350 کیلومتر شبکه گازرسانی صورت گرفته و گاز طبیعی سالانه به جای 37  میلیون لیتر سوخت مایع ، جایگزین شده است.

وی یادآور شد : در شروع سال جدید و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه تعداد 16 واحد صنعتی گازدار شده اند.

مهندس فعله گری در پایان سخنانش اظهارداشت : با توجه به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله ) در نام گذاری سال 99 به نام سال جهش تولید برای گازرسانی به 133 واحد صنعتی تصویب شده است که با تحقق این هدف گام های اساسی برای تحقق جهش تولید بر داشته می شود و سالانه در مصرف 7 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می گردد.

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند. 

در پایان این جلسه اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را جهت پیشبرد اهداف کارگروه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی را عنوان داشتند.

لازم به ذکر است در سال 98 تعداد 211 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند و سالانه جایگزین 8 میلیون لیتر سوخت مایع شده است.