مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛مصرف گاز طبیعی در استان کردستان در فروردین ماه سال جدید با افزایش روبرو بوده است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد افزایش مصرف گاز طبیعی در سال جدید چنین گفت : در پی شیوع ویروس کرونا و پیش آمدن مشکلات اقتصادی برای برخی اصناف و مشاغل و خانه نشینی آحاد جامعه، هیات دولت با افزایش فصل سرد سال به 6 ماه و انتقال آن از 15 فروردین به 15 اردیبهشت ماه و با توجه به تفاوت نحوه محاسبه تعرفه گاز طبیعی در فصل سرد و گرم به معیشت مردم و کاهش هزینه ها کمک شایانی کرد.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری  در مورد دلایل افزایش مصرف گاز طبیعی در اوایل سال جدید تصریح کرد : در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مصرف آب گرم و به دنبال آن گاز طبیعی در استان افزایش یافته است و به طور قطع هیچ سالی در این برهه از زمان در بخش خانگی با چنین میزان مصرف گازی در استان کردستان مواجه نبوده و با تحلیل نمودارهای مصرف شاهد رشدی چشمگیر می باشیم.

 وی توضیح داد: از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز در بخش های خانگی ،  تجاری و صنعتی استان کردستان حدود 3 درصد افزایش داشته است که بخشی از این افزایش به شیوع ویروس کرونا و  خانه نشین آحادجامعه برمی گردد.

 فعله گری با تاکید برصرفه جویی در مصرف گاز طبیعی سخنانش را این گونه ادامه داد : در فروردین ماه سال 98 میزان مصرف گازطبیعی 286 میلیون و 914 هزار متر مکعب بوده که در فروردین ماه سال 99 رقم شمارشگر کنتور ایستگاه ها عدد 309 میلیون و 38 هزار متر مکعب را نشان می دهد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص پر مصرف ترین روزهای 2 سال پیاپی چنین گفت : پرمصرف ترین روز فروردین ماه سال گذشته 07/01/98 بوده که مصرف برابر با 12 میلیون و 24 هزار متر مکعب و پر مصرف ترین روز فروردین ماه سال جاری نیز 26/01/99 با مصرف 11 میلیون و 645 هزار بوده است.

 وی در خصوص الزام کنتورخوانی حضوری اظهار داشت : با اعلام ستاد استانی جلوگیری از شیوع کرونا وبا تعامل و همکاری ما بین مشترکین و ماموران قرائت کنتور که از اول اردیبهشت ماه بصورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت می گیرد می توان در جهت توسعه و پیشرفت خدمات گام های اساسی برداشت .

 

وی تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا در کشور قبوض مشترکین گاز طبق روال گذشته همچنان به صورت پیامکی ارسال خواهد شد و از مشترکین عزیز درخواست می گردد با پرداخت به موقع قبوض گاز بهاء علاوه بر جلوگیری از سنگین شدن مبالغ قبوض گاز بهاء شرکت ملی گاز را در ارائه خدمات مطلوب تر یاری دهند.