به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند اسلامی؛ تعداد روستاهای گازدار شهرستان کامیاران به 117 مورد رسید
به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر گازرسانی به 3 روستا شهرستان کامیاران و 7 واحد صنعتی با حضور خوش‌اقبال معاون سیاسی امنیتی، انتظامی استانداری کردستان، مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان، دکتر الماسی فرماندار شهرستان کامیاران، مدیران ادارات این شهرستان و اهالی منطقه در اولین روز از آغاز دهه مبارک فجر به نیابت در مسجد روستای عباس‌آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان اشاره کرده و گفت: این 3 روستا در بخش موچش شهرستان کامیاران قرار گرفته و شامل روستاهای عباس‌آباد، بوانه و یخته‌خان می‌شود که از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با اجرای (18 هزار و 500 متر) شبکه‌گذاری لوله‌های پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به بهره‌برداری رسیده است.

 وی به سختی اجرای پروژه در این 3 روستا اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای پروژه گازرسانی به این 3 روستا که برای لوله‌گذاری از مسیر سنگی، شیب‌دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان صورت گرفت 8 کیلومتر مسیرسازی و حدود 10 هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام گرفته است.

 فعله‌گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این 3 روستا اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها تعداد 358 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1 هزار و 100 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و تعداد 321  علمک در این روستاها برای نصب پیش‌بینی شده است.

 مهندس فعله‌گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این 3 روستا و صنایع افتتاح شده با احتساب هزینه‌های پشتیبانی و تحصیل اراضی به 91 میلیارد ریال می‌رسد.

 وی با اشاره به اینکه تعداد 137 روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر سال جاری 114 روستا بود که با احتساب این 3 روستا افتتاح شده هم اکنون در مجموع 117 روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

 وی به گازرسانی به روستای عباس‌آباد به صورت موردی اشاره کرد و بیان داشت: برای گازرسانی به این روستا و صنایع اطراف آن بیش از 3 هزار و 400 متر لوله‌گذاری صورت گرفته و 31 انشعاب نصب شده است که هزینه نصب هر انشعاب بیش از 100 میلیارد ریال بوده است.

 مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره کرده و افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران قبل ار دهه مبارک فجر 5/92 درصد بود که با افتتاح این 3 پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به 3/93 درصد ارتقاء یافته که از ضریب نفوذ گاز طبیعی در سطح استان و کشور بالاتر می‌باشد.

 در ادامه این مراسم خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سالی که توسط مقام عظمی ولایت به سال رونق تولید نام‌گزاری شده خدمت‌رسانی به مردم روستا که تولیدکننده محصولات کشاورزی و دامی هستند می‌تواند در جهت پیشبرد دستور مقام معظم رهبری راه‌گشا باشد که شرکت گاز استان کردستان در راه تحقق این هدف گام‌های اساسی برداشته است.

 وی افزود: خدمت به مردم و ایجاد رفاه جزء وظیفه شرعی و قانونی مسئولین بوده و عملکرد شرکت گاز استان کردستان در ارتقاء سطح رفاه مردم نجیب این استان بسیار مطلوب و تحسین برانگیز بوده و این خدمت به خصوص در مناطق مرزی و روستاهای صعب‌العبور نمود بیشتری دارد و من به نوبه خود از مدیریت و کارکنان تلاشگر و عوامل اجرایی گازرسانی تشکر و قدردانی می‌نمایم.

 در ادامه این مراسم خسرو قادری شورای روستای عباس‌آباد از زحمات فراوان مدیریت و کازکنان شرکت گاز استان کردستان قدردانی نمودند و در پایان مراسم مشعل گاز روستا روشن گردید.

 لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای 33 هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی است.