در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت؛ ساکنان روستاهای آق‌بلاغ و قراچی قران از توابع شهرستان دیواندره از نعمت گاز بهره‌مند شدند
به مناسبت ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت گازرسانی به 2 روستا و 6 واحد صنعتی شهرستان دیواندره با حضور دکتر نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان، مهندس جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز پنجشنبه مورخ 07/06/98 به نیابت در روستای آق‌بلاغ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان دیواندره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بیان داشت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مستمر و مداوم برای ساکنان، زیرساخت مناسب و مطلوبی برای استفاده صنایع از سوخت ارزان قیمت و سهل‌الوصول فراهم می‌گردد که در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مؤثر بوده و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌گردد.

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت‌مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به 2 روستای آق بلاغ و قراچی قران و 6 واحد صنعتی شهرستان دیواندره اظهار داشت: برای گازرسانی به این 2 روستا 15 هزار متر لوله‌گذاری پلی اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد 100 انشعاب برای نصب پیش‌بینی گردیده و تعداد 100 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی یادآورشد: اعتبار این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی 23 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف 200 هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌گردد و درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی شهرستان دیواندره به 1/88 درصد ارتقاء می‌دهد.

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش به عملیات گازرسانی به 18 روستایی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

در ادامه این مراسم دکتر نصرالهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در مورد دشواری اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می‌باشد ساده‌تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه‌های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می‌گردد اجرای پروژه‌های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می‌نماید هم هزینه‌بر باشد و هم زمان‌بر، که برای اجرای آن علاوه بر تلاش مضاعف، صبر و طاقت فراوان را می‌طلبد.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این 2 روستا و 6 واحد صنعتی نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان به بار نشست و رسیدن گاز به این منطقه کوهستانی و پرپیچ و خم برای دولت تدبیر و امید افتخار محسوب می‌شود و جا دارد از زحمات شرکت گاز تقدیر و تشکر گردد.    

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست یافتنی شده است.

در ادامه این مراسم مهندس جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره ضمن گرامیداشت هفته دولت در مورد اجرای طرح‌های گازرسانی به روستاهای توابع این شهرستان اظهار داشت: با اختصاص امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی به ساکنان زحمت‌کش روستاها که تولیدکننده محصولات زراعی و دامی هستند موجب دلگرمی و ماندگاری در روستاها شده که شرکت گاز استان کردستان در این راستا قدم‌های اساسی برداشته است.

وی افزود: خدمات ارزنده شرکت گاز استان کردستان برای مردم شهرستان دیواندره مبرهن و آشکار بوده و زحمات عزیزان در گازرسانی به 125 روستا نشانه عزم راسخ برای توسعه این شهرستان و استان می‌باشد.

وی در پایان انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه‌ای در کنار مسوولین نیاز توسعه‌ای منطقه و استان را تسریع بخشند.

در پایان این مراسم بخشدار بخش سارال لقمان ایازی ضمن ایراد سخنرانی مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به این منطقه کوهستانی ابراز داشتند.