مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هیات رئیسه؛ تغییرات باعث شکوفایی سازمان و افزایش بهره‌وری می‌گردد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در جلسه هیات رئیسه که در روز دوشنبه مورخ بیست و چهارم تیر ماه سال جاری در سالن جلسات این شرکت برگزار شد تغییرات در ساختار نیروی انسانی را موجب شکوفایی سازمان و افزایش بهره‌وری دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در مورد اهمیت نیروی انسانی سازمان‌ها اظهار داشت: نیروی انسانی امروزه، به عنوان یک سرمایه ارزشمند و بالنده مطرح می‌شود که قدرت باز تولید دارد. در حقیقت کیفیت کار نیروی انسانی، در تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه سیستم تجهیز و بهسازی نیروی انسانی و حفظ و نگهداری آن به شکل جامع و پویا عمل می‌شود.

وی در مورد خصوصیات سازمان‌های یادگیرنده و پیشرو چنین گفت: در قرن بیست و یکم تمام سازمان‌ها تلاش گسترده‌‏ای را برای بقای خود آغاز کردند و برای آن که بتوانند خود را در محیط پرتلاطم اطراف حفظ کنند، باید از قالب‌‏های غیرپویا خارج و به سمت سازمان‏‌های یادگیرنده، متحول شوند یعنی بایستی در ساختار و اساس خود تغییرات عمیقی ایجاد می‏‌کردند و یکی از تغییرات مهم شناسایی نیروی انسانی زبده و متخصص و بکارگیری آن‌ها در پست‌های حساس سازمان برای ایجاد تحول و دگرگونی ضروری به نظر می‌رسد.

فعله‌گری موفقیت سازمان‌ها را اینگونه توصیف کرد: برای موفقیت در ایجاد آینده‌ه‏ای بهتر باید سازمانی را پرورش داد که به خوبی و به طور اثربخش و پایدار در پی فراگیری باشد. مدیران نیاز دارند برای حفظ بقاء سازمان‏‌هایشان را با دگرگونی‌‏ها هماهنگ سازند و به یادگیری به عنوان پدیده‏ای ارزشمند بنگرند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان‌‏های یادگیرنده برای رسیدن به اهداف خود به طور مستمر دانش‏‌های جدید را ایجاد کرده یا آن را به دست می‌آورند و سپس با بومی‌سازی و مطابقت با محیط خود آن را نشر می‌دهند و در نهایت بر اساس دانش و بینش جدید به دست آمده، رفتارهای خود را تغییر می‌‏دهند، سازمان‌ها با کمک یادگیری می‏‌توانند با تغییرات محیطی هماهنگ شده و همراه با آن تغییر نمایند که رسیدن به این اهداف مهم و استراتژیک نیاز به نیروی انسانی فعال و پویا دارد که تغییرات و جابه جای نیروی انسانی می‌تواند روح تازه را در کالبد سازمان تزریق نماید.

 مدیرعامل شرکت استان کردستان در مورد ماهیت سازمان‌های عصر جدید اینگونه تشریح کرد: مدیران امروز با سازمان‏‌هایی سر و کار دارند که شباهتی به سازمان‏‌های گذشته ندارند. این سازمان‏‌ها بر پایه یادگیری شکل می‏‌گیرند. بنابراین مدیران و کارکنان همواره در حال یادگیری بوده و مهارت‏‌های جدیدی کسب می‌‏کنند، چرا که قدرت هر سازمان متناسب با میزان آموزش دائمی مدیران و کارکنان آن می‏‌باشد.

 فعله‌گری سخنانش را اینگونه به پایان برد: دانایی مهم‏ترین سرمایه هر سازمان است و سازمانی که از این موهبت بیشتر برخوردار باشد یقینا با چالش‌‏های موجود بهتر برخورد کرده و در عرصه رقابت موفق‌تر خواهد بود. در عصر حاضر مبنای ثروت‌آفرینی، دانش و تخصص است. صنعت بیش از هر زمان دیگر به علم و دانش و فکر متکی شده است. دانش پایه جدید ثروت است و نیروی انسانی پویا می‌تواند ثروت فراوانی برای سازمان خلق نمایند.

در پایان این جلسه احکام انتصاب مهندس پیمان الهیاری بعنوان رئیس امور پژوهش، مهندس شهاب علیدی رئیس امورHSE  و سیروس علیرمائی در سمت رئیس واحد برنامه‌ریزی اهداء گردید.