مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی؛ برای گازرسانی به صنایع برنامه‌ریزی مدونی توسط شرکت گاز کردستان در سال جاری صورت گرفته است
در روز شنبه مورخ 98/04/01 یازدهمین جلسه کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان‌های عضو کارگروه شامل استانداری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال جاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه می‌گردد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد افزایش تقاضا برای گاز طبیعی گفت: عوامل موثر بر افزایش تقاضای گاز طبیعی در استان شامل عوامل جمعیتی، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع برای گرمایش، تولید برق، توسعه مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع انرژی بر است که باعث می‌گردد سطح تقاضا برای مصرف گاز طبیعی ارتقاء یافته و سطح مصرف افزایش یابد.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 180 صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت‌رسانی گازرسانی صورت گرفته و سال گذشته براساس مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می‌کردند، شناسایی کردیم. در مجموع 425 واحد در سطح کردستان مشمول این مصوبه بودند که سالانه 43 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند.

فعله‌گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان خرداد ماه سال سپری شده 326 واحد صنعتی با اجرای 144 کیلومتر و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای 29 میلیون لیتر سوخت مایع در سال می‌باشد.

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه اجرایی شده مصوبه شورای اقتصاد و برنامه‌های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند.