دکتر زارعی فرماندار شهرستان سنندج؛ گازرسانی به روستای هشمیز بخش سیروان سنندج شاهکار شرکت گاز استان کردستان است
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 5 روستای شهرستان سنندج با حضور مدیرعامل شرکت گاز کردستان، فرماندار شهرستان سنندج، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز یکشنبه مورخ 96/11/14 به نیابت در مسجد روستای هشمیز بخش سیروان شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم دکتر زارعی فرماندار شهرستان سنندج، با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: در این دهه پرخیر و برکت تعداد زیادی پروژه در زمینه‌های کشاورزی، آب و فاضلاب روستایی، افتتاح پروژه‌های گازرسانی، عمران روستایی، راه و ... در سطح شهر و روستاهای شهرستان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

 فرماندار سنندج به افتتاح 5 پروژه گازرسانی به روستاهای بخش سیروان اشاره کرده و گفت: ما در سومین روز از دهه مبارک فجر شاهد افتتاح 5 پروژه گازرسانی روستایی هستیم که شامل روستاهای هشمیز، درویشان، سو، برزآب و پتلیدر است.

 دکتر زارعی فرماندار سنندج در ادامه از زحمات مردم روستاها در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی تشکر کرده و افزود: خدمت‌رسانی به تعدادی از روستاهای صعب‌العبور این استان در کشور کم‌سابقه است و این امر نشان از مسئولیت‌پذیری شرکت گاز استان کردستان دارد که با عبور از کوه‌های سر به فلک کشیده، دره‌های عمیق و رودخانه‌های پرآّب و مسیرهای شیب‌دار و سنگی که حفاری فقط با کمپرسور امکان‌پذیر است گاز طبیعی را به درب منازل ساکنان روستا می‌آورد.

 وی با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: خدمت‌رسانی به مردم احساس رضایت را در آن‌ها به وجود می‌آورد و قطعاً هرگونه هزینه از طرف مسئولان و ادارات دولتی برای ارتقاء آسایش و رفاه مردم دارای ارزش است.

 به گفته وی گازرسانی به روستاها، موجب آرامش خاطر و رفاه ساکنان روستاها شده و از مهاجرت و حاشیه نشینی می‌کاهد.

 فرماندار سنندج در ادامه گفت: با عبور از جاده‌های پر پیچ و خم روستای هشمیز و سایر روستاهای این منطقه و دقت در مسیر کوهستانی و پوشیده از صخره و سنگ این نکته بسیار مهم مشخص می‌گردد که این مناطق با کمبود زمین و خاک شدید مواجه می‌باشد و توجه به این نکته عملکرد بسیار مطلوب شرکت گاز استان کردستان در رعایت استانداردهای خاص برای اجرای پروژه‌ها را روشن می‌نماید.

 این مقام مسئول در ادامه سخنانش افزود: شرکت گاز استان کردستان برای گازرسانی به این 5 روستا در حدود 40 میلیارد هزینه کرده است و این امر نشان از توجهات ویژه دولت تدبیر و امید به گسترش خدمات در مناطق روستایی دارد.

 وی خاطر نشان کرد: منطقه سیروان دارای 2 خصیصه بسیار مهم و اساسی است یکی طبیعت زیبا و بکر این منطقه است که بایستی مردم روستا دست به دست هم دهند تا آنرا از خطر نابودی حفظ و نگهداری نمایند و دیگری معماری زیبای روستاست که باعث جذب گردشگران می‌گردد و باید این معماری شکل سنتی خود را از دست ندهد.

 فرماندار سنندج در پایان سخنانش با تقدیر از عملکرد شرکت گاز استان  کردستان اظهار داشت: از همراهی و مساعدت اهالی محترم و شریف روستای هشمیز و بخش سیروان در به سرانجام رساندن پروژه گازرسانی تشکر کرده و امیدوارم در سایه برکات حضرت حق تعالی مردم این منطقه زندگی مطلوبی داشته و دولت تدبیر و امید نیز در ارائه خدمات رفاهی و فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید ملی در راستای اقتصاد مقاومتی موفق عمل نماید.

 در ادامه این مراسم سرهنگ حسن عسکری فرمانده سپاه ناحیه سنندج گفت: اگر کسی 20 سال پیش می‌گفت قرار است با عبور از کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه‌ها و مسیر پر پیچ و خم گاز به روستای هشمیز آید هیچ کس باور نمی‌کرد و این امر را غیرممکن می‌دانستند ولی مدیرعامل و کارکنان زحمت‌کش و بسیجی شرکت گاز استان کردستان با حرکت جهادی این امر محال و دور از ذهن را ممکن ساخته و ما امروز شاهد افتتاح پروژه گازرسانی به روستای هشمیز و 4 روستای دیگر در بخش سیروان شهرستان سنندج هستیم و این امر نشان از توجه نظام مقدس جهموری اسلامی ایران برای برخورداری تمام مردم شریف ایران و بخصوص مردم خونگرم و مهمان‌نواز استان کردستان از امکانات رفاهی دارد.

 در ادامه آیین بهره‌برداری از 5 روستای شهرستان سنندج ماموستا جلال‌الدین مجیدی امام جمعه روستای هشمیز ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر به گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور، این روستا از تمام خدمات رفاهی مثل بهداشت، آموزش و جاده محروم بود و مردم در صورت پیش آمدن مشکلی با مشقات فراوان و صرف زمان زیاد می‌توانستند برای برآورد نیاز خود به شهر مراجعه نمایند و مشکلات و معضلات در بخش سوخت که اصلا قابل ذکر کردن نیست چون روستائیان در کوه‌ها به دنبال جمع‌آوری هیزم بودند یا در صورت آمدن نفت می‌بایست آن را در حلب‌های 20 لیتری و با حمل دستی و طی مسافت طولانی به درب منزل می‌بردند.

امام جمعه روستای هشمیز در ادامه سخنانش بیان داشت: مردم منطقه سیروان هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند با وجود مسیر سخت و صعب‌العبور که گاهی در زمستان با بارش برف چندین روز جاده بسته می‌شد نعمت گاز طبیعی را به چشم خود ببینند ولی با برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سالاری و همت مسئولان امروز شاهد افتتاح پروژه گازرسانی به روستای هشمیز هستیم و من از پشت این تریبون از زحمات بی‌شائبه، دلسوزانه و پیگیرانه مدیرعامل و کارکنان زحمت‌کش و خستگی‌ناپذیر شرکت گاز استان کردستان که با مشقت فراوان و عبور از مسیرهای شیب‌دار و سنگی موفق شدند گاز طبیعی را به دست مردم روستای هشمیز برساند تقدیر و تشکر نموده و فقط می‌توانم دعا کنم که مورد لطف و مرحمت حق تعالی قرار گیرند.