مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ افتتاح کارگاه آموزشی حرفه‌ای شاغلین پیمانکاری در دومین روز از دهه مبارک فجر
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در دومین روز از گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر کارگاه آموزشی حرفه‌ای شاغلین پیمانکاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان با حضور مهندس خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، حجت‌الاسلام فرزی معاونت فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و تعدادی از مدیران کل ادارات استان در روز شنبه مورخه 97/11/13 در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر در مورد افتتاح کارگاه آموزشی گفت: در سازمان‌های امروزی با تغییر محیط کسب و کار نقش مدیران منابع انسانی نیز تغییر کرده است. مدیران منابع انسانی باید برای تضمین همکاری و مشارکت در سازمان خود کارکنان را شریک استراتژیک در نظر بگیرند. در این نقش جدید، تلاش مدیران سازمان در راستای توسعه کسب و کار یا ارائه خدمات به مشتریان و رسیدن به اهداف کلان سازمان می‌باشد، بنابراین در بخش منابع انسانی باید استراتژیک فکر کرد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل موفقیت هر سازمان دانست و بیان داشت: مدیر منابع انسانی برای دستیابی موفقیت در کل سازمان، باید در تدوین ماموریت، چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک برای کارکنان سازمان شرکت داشته باشد و از آن‌ها حمایت کند. در نهایت، به تعیین معیارهایی برای اندازه‌گیری و نشان دادن میزان موفقیت سازمان در فعالیت‌های مرتبط انجام شده کمک کند.

 وی به منابع انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان اشاره کرد و گفت: امروز سازمان‌ها به کارکنان خود توجه ویژه‌ای دارند. در محیط کسب و کار امروزی، کارکنان قلب سازمان محسوب می‌شوند. از آنجاییکه اقتصاد امروزی مبتنی بر خدمات است لذا بنگاه‌ها برای انگیزش و افزایش بهره‌وری کارکنان، باید آن‌ها را در فعالیت‌های کسب‌ و کار شرکت دهند. حتی رقابت در بخش‌های سنتی و صنعتی نیز باعث شده است تا بنگاه‌ها از استراتژی‌های استفاده کنند تا بتوانند از منابع خود مؤثرتر و کارآمدتر استفاده نمایند.

 مهندس فعله‌گری در مورد افتتاح اولین کارگاه آموزشی گفت: هر چند ماهیت شرکت گاز استان کردستان خدمت‌رسانی و گسترش خدمات گازرسانی در سطح استان کردستان است ولی این شرکت از بحث آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی غافل نشده و برنامه‌ریزی مدونی برای آموزش تدوین و ابلاغ نموده است.

 وی در ادامه یادآور شد: با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان و در راستای تفاهم‌نامه منعقده اولین کارگاه آموزشی تقلیل فشار گاز در سطح شرکت‌های گاز استانی به صورت عملی افتتاح گردید و با راه‌اندازی این مرکز آموزشی اقدامات بسیار مؤثری برای تحت پوشش قرار گرفتن نیروی‌های شرکتی برای آموزش ضمن خدمت فراهم گردیده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به استانداردهای آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به برون‌سپاری خدمات شرکت گاز استان کردستان به بخش خصوصی و به منظور کیفی‌سازی خدمات این کارگاه آموزشی افتتاح و به توانمندی‌سازی نیروی‌های شاغل در شرکت گاز استان کردستان کمک مؤثری می‌نماید.

 وی اضافه کرد: در شرکت ملی گاز ایران 32 استاندارد شغلی در حال تدوین است که 11 استاندارد آن با همکاری شرکت‌های گاز استانی مراحل تائید نهایی را سپری می‌نماید که 3 مورد از این استانداردها در این کارگاه آموزشی و در تفاهم‌نامه فیمابین برای اجرای آموزش‌های لازم در نظر گرفته شده است.

 در انتهای مراسم مهندس شکرالله ناصری رئیس منطقه 1 گازرسانی سنندج در مورد نصب 2 ایستگاه و استقرار تجهیزات لازم برای آموزش کارآموزان توضیحاتی به افراد شرکت‌کننده در مراسم افتتاح ارائه و سپس مراسم افتتاح رسمی کارگاه آموزشی با حضور مسئولین استانی آغاز گردید.