ارتباط مستقیم با مردم موجب توسعه اهداف سازمانی می‌گردد
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهمیت ملاقات عمومی با مراجعان گفت: یکی از عواملی که در سرنوشت هر سازمانی اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن را در نیل به اهداف سازمانی یاری می‌دهد، کیفیت رابطه سازمان با افراد یا سازمان‌هایی است که با آن سر و کار دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری ارتباطات برون سازمانی را مهم دانست و در این باره اظهار داشت: هر اندازه این ارتباط به طور مفید، مستمر و به شکل مؤثری گسترش یافته باشد به همان اندازه سازمان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر است.

وی افزود: بدون شک یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولین ایجاد ارتباطات دو سویه مردمی است. به لحاظ اهمیت غیرقابل انکار، ارتباطات مردمی از میان سایر نقش‌های تعریف شده مسئولین نمایان‌تر و بارزتر می‌باشد. در این ارتباط دو سویه چهره به چهره، اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخ‌گویی صریح و شفاف از مباحثی است که مسئولین سازمان و ادارات می‌بایست مدنظر قرار دهند. بدست آوردن رضایت‌مندی مردم در سیستم اداری نظام اسلامی ایران باید هدف نهایی تکریم باشد و هر مسئولی نه بخاطر دستورالعمل و بخشنامه و نه بعنوان یک وظیفه اضافی در کنار سایر وظایف، بلکه بعنوان یک وظیفه انسانی و دینی باید آن را مورد توجه قرار دهد.

فعله‌گری مزایای ارتباط مستقیم با مردم را اینگونه توصیف کرد: ترویج فرهنگ پاسخ‌گویی برخاسته از اعتقاد به جایگاه خادم و مخدوم و رابطه دولت و مردم، تاکید بر رفتار صادقانه، صریح، شفاف و همه فهم، محبت‌آمیز، مهرورزانه، همراه با شکیبایی و مبتنی بر اعتماد مسئولین با مردم؛ شناسایی مطالبات مردم، توسعه پایدار بر مبنای اصلاح و بهبود فرآیندها، پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه، تسریع در انجام امور، ایجاد حس همدلی و هم‌زبانی، رفع مظالم و بی عدالتی در سطح جامعه، مشارکت حداکثری آحاد مردم در تصمیم‌سازی‌ها، توسعه ظرفیت سازمانی دولت در جهت خدمت‌رسانی عمومی، حفظ و گسترش پاسخ‌گویی در سه حوزه برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل برشمرد.

در این راستا رئیس دفتر مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ارتباط دوسویه با مردم را هدف نهایی ذکر کرد و خدمت به مراجعان را وظیفه انسانی و شرعی عنوان کرد.

مظهر شبلی در رابطه با تعداد مراجعان به دفتر مدیریت و پاسخ‌گویی اینگونه توضیح داد: در نه ماه اول سال جاری 100 نفر به دفتر مراجعه و با مدیرعامل ملاقات داشتند که 30 نفر از آنان از کارکنان و 70 نفر از مشترکین و متقاضیان دریافت خدمات شرکت گاز استان کردستان بوده که وفق مقرارت درخواست‌شان رسیدگی و نتایج یه صورت تلفنی یا حضوری به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردیده است.