با ارزیابی بازرسان جایزه ملی مدیریت انرژی؛ شرکت گاز استان کردستان جزء 5 شرکت برتر در حوزه مدیریت انرژی صنعت نفت قرار گرفت.
با ارزیابی که در حوزه مدیریت انرژی توسط ارزیابان وزارت نفت صورت گرفت شرکت گاز استان کردستان در بین 5 شرکت برتر این حوزه جای گرفت و برای ممیزی در این حوزه بازرسان جایزه ملی مدیریت انرژی برای ممیزی در روز سه‌شنبه مورخه دهم مهر ماه از شرکت گاز استان کردستان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، برای ارزیابی این شرکت دکتر احمد فضلی، خانم مهندس نسیم شکاری و خانم مهندس فاطمه شاه‌محمدی حضور داشتند که طی یک روز کاری از تمام فعالیت‌های که در حوزه صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی صورت گرفته بازدید کردند.

در جلسه اختتامیه این ممیزی مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: ارزیابانی که از بیرون سازمان برای بازدید حضور می‌یابند فرصت مغتنمی در اختیار سازمان قرار می‌دهند که از نقاط بهبود خود اطلاع حاصل نمایند و شناسایی نقاط  ضعف برای افرادی که از بیرون به سازمان می‌نگرند بسیار ارزشمند بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی افزود: برای کاربردی کردن مصرف بهینه در حوزه انرژی باید در زمینه توانمند کردن مدیران و کارکنان سازمان قدم برداشت و گام بعدی آشنا کردن کارکنان و مدیران با قوانین و مقررات و بخشنامه‌های است که در حوزه انرژی از طرف رده‌های بالای سازمان صادر می‌گردد.

وی تصریح کرد: بالا بردن زمینه آگاهی مدیران در سطوح مختلف سازمانی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای پیروی می‌کند چون مدیران برای پیشبرد اهداف استراتژیک و زیربنایی سازمان متبوع خود تصمیم‌گیری می‌کنند و هر اقدامی در این مورد می‌تواند در عملکرد سازمان تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد توسعه گازرسانی در سطح استان اضافه کرد: در طراحی و مسیریابی اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاها بیشترین تلاش کارشناسان در جهت حفظ و صیانت از منایع طبیعی و جنگل‌ها می‌شود و با تعیین مسیر مناسب از تخریب محیط زیست جلوگیری می‌گردد.

فعله‌گری در پایان اظهاراتش گفت: در تامین سوخت مستمر، مداوم و پایدار شرکت گاز استان کردستان اقدامات مثبت و ارزنده‌ای انجام داده و با گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرها و روستاها، بستر مناسبی برای تامین گاز صنایع در حال فعالیت یا صنایعی که در آینده به چرخه تولید وارد می‌شوند، فراهم کرده است.

در ادامه این جلسه دکتر احمد فضلی سر ازریاب جایزه ملی مدیریت انرژی در مورد نتایج ارزیابی و نقاط بهبود اظهار داشت: در شرکت گاز استان کردستان بین واحدهای صفی و ستادی ارتباط و تعامل بسیار سازنده‌ای وجود دارد و این ارتباط مثبت به پیشبرد اهداف سازمان در تمام زمینه‌ها کمک شایانی می‌نماید.

وی به اقدامات خوب و سازنده شرکت گاز استان کردستان در زمینه صرفه‌جویی در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: با طراحی نورهای مناسب در ساختمان‌های ستاد و نواحی در مصرف برق صرفه‌جویی مطلوبی صورت گرفته و با نصب سیستم‌های فتوولتائیک و تغذیه برق تولید شده به شبکه مصرف صرفه‌جویی به حد عالی ارتقاء یافته است.

دکتر فضلی در ادامه سخانش اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی با آموزش در حوزه مدیریت انرژی و تشکیل کمیته تخصصی در این زمینه می‌تواند تقویت‌کننده تفکر و ایده صرفه‌جویی در مصارف انرژی باشد.

وی در پایان سخنانش از عملکرد عالی روابط عمومی در زمینه آموزش در حوزه مدیریت انرژی برای مشترکین گاز طبیعی استان کردستان تشکر و قدردانی نمود و اضافه کرد: روابط عمومی امروز در سازمان‌ها نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار خود را در تنویر افکار عمومی و تبین روش‌های عملی نفوذ در کانون جامعه را به منصه ظهور گذاشته و در برنامه‌ریزی اهداف استراتژیک سازمان‌ها برای حفظ ارتباط پایدار با محیط برون سازمان را قالب می‌دهند و این امر یعنی روابط عمومی‌ها شاکله اطلاعات و ارتباطات را تدوین می‌کند و به این طریق نقش اساسی و حساس خود را به سازمان‌ها دیکته نموده و عملا بدون حضور این واحد پیشبرد اهداف با مشکل اساسی روبرو می‌گردد و روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در تمام زمینه‌ها عملکرد بسیار درخشانی ایفا نموده است و نیاز است در کمیته تخصصی حوزه انرژی حضور مستمر داشته باشد و من به نوبه خود از زحمات آنان تشکر و قدردانی نموده و امیدوارم در اهداف توسعه و نفوذ در افکار عمومی موفق باشند.

در پایان این جلسه اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات خود را بیان داشته و در مورد راهکارهای عملی صرفه‌جویی در منابع انرژی به گفتگو پرداختند.